یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
سید محمدحسین چاوشیان

حوزه/ مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال برای اولین‌بار مشاوره‌های قرآن بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ارائه خواهد شد.

دکتر سید محمدحسین چاوشیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به آغاز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه، اظهار داشت: با پیچیده شدن سبک زندگی‌ها در اثر پیشرفت تکنولوژی، انسان امروزی به‌جای افزایش سطح آرامش ناشی از این پیشرفت، بر عکس دچار ناآرامی بیشتر به جهت استفاده نادرست، زیاده‌روی و ازبین‌رفتن مرزهای روابط و کم‌شدن معنویت شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس تربیت دینی و قرآنی، دستیابی به آرامش در روح و روان انسان جز در سایه ارتباط با خالق هستی، خودسازی و خودشناسی حاصل نمی‌شود، تربیت قرآن بنیان، مخالف رشد و پیشرفت جوامع بشری نیست اما معتقد است، انسان به‌واسطه فطرت و نحوه آفرینشش اگر در مواجهه با عوامل محیطی خودمراقبتی، ذهن‌آگاهی، خودشناسی و در نهایت تربیت معنویت ضعیفی داشته باشد و به آن نپردازد، نه‌تنها به آرامش نمی‌رسند بلکه اسیر و قربانی دست‌یافت‌های خودش خواهد شد. نمونه بارز این دوگانگی را در برخی جوامع غربی و پیروان مکاتب فلسفی به‌وضوح می‌توان دید.

چاوشیان به برپایی غرفه ضیافت خاتم در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره قرآن بنیان، محور خدمات غرفه «ضیافت خاتم» در نمایشگاه قرآن خواهد بود.

وی تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای در قالب‌های تربیتی (مشاوره فرزندآوری و پیش از بارداری، مشاوره دوران بارداری، فرزندپروری، مشکلات رفتاری کودکان، فرزندپروری دوران نوجوانی، آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی)،- تحصیلی (استعدادیابی، انتخاب رشته، اختلالات یادگیری)، فردی (مهارت‌های فردی و مهارت‌های زندگی، تنظیم هیجانات (مدیریت خشم و مدیریت استرس)، جرات مندی و ابراز وجود، اعتمادبه‌نفس، مشاوره شغلی) ، مشاور پیش از ازدواج (ارزیابی ملاک‌های ازدواج، مشاوره حقوقی خانواده، مصاحبه با زوجین و خانواده‌هایشان، پاسخ به سوالات عرفی و شرعی زوجین) و مشاوره زوجین (آموزش مهارت‌های ارتباطی، پاسخ به مسائل زناشویی، آموزش تکنیک‌های افزایش صمیمیت و پیشگیری از طلاق و خیانت، آموزش مدیریت مالی) ارائه خواهد شد.
رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به ویژگی‌های مشاورین انتخاب شده جهت ارائه خدمات تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: ملاک انتخاب و دعوت از متخصصین جهت حضور در غرفه مشاوره عبارت است از بهره‌مندی از دانش و تخصص آکادمیک، داشتن حسن شهرت و حسن سابقه کاری، تعهد، اخلاق‌مداری و امانت‌داری، علاقه‌مندی و دلسوزی نسبت به اهداف مجموعه، پایبندی به اصول شرعی و ارزش‌های اخلاقی و انقلاب اسلامی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha